Duhové kamínky /Rainbow Pebbles

 
  • 1 z 7
 

Sada 36 barevných "kamínků" pro zvídavé děti, které rády tvoří a využívají své fantazie. S barevnými kamínky různých tvarů mohout tvořit obrázky podle předlohy nebo podle vlastní představivosti. Naučí se s nimi také barvy nebo jednoduché počty. Jsou příjemné do ruky, a tak s nimi děti přirozeně rozvíjí jemnou motoriku. 

Dostupnost Skladem
799 Kč    
Značka EDX Education
Kategorie Duhové kamínky
 

Sada 36 barevných kamínků z jemného plastu ve žluté, červené, fialové, zelené, modré a oranžové barvě pro zvídavé děti. Kamínky jsou barevné po obou stranách a jsou v 6 různých velikostech. Sada doplněna o 20 oboustranných karet s návody na stavění. Kameny můžete použít ke stavění balančních věží, různých barevných motivů jako třeba motýlci, k učení barev. Skvěle se dají využít pro různé třídící a počítací aktivity. 

Děti mohou sestavovat krásné obrazy podle předlohy - například barevné motýly, veselou žiravu, krásné autčíko a mnoho dalších. Anebo mohou stavět zcela podle své fantazie. Díky barevným kamínkům se také přirozeně naučí barvy, jak v češtině, tak i v různých jazycích. Kamínky také různé mačkají v ruce, a tak prosvičují jemnou motoriku. S kamínky si také mohou procvičovat počty. Vlastně cokoli děti napadne.

Duhové kamínky rozvíjí:

  • jemnou motoriku
  • matematické dovednosti
  • poznávání barev 
  • rozvoj kreativity 
  • prostorové vidění

 

Technické specifikace:

Duhové kamínky jsou vyrobeny z jemného plastu. Určeno dětem od 3 let. Země původu: Taiwan

Co o nich říká naše odbornice Zuzana Kolátorová:

Duhové kamínky procvičují  fantazii, zrakové rozlišování – veselé barvy a polohu, hmat, předpočtářské pojmy, aj., Např. mohou se stát  pomocníkem pro učitelky při různých činnostech. Podtrhuji bezpečnost  materiálu  a výrazné barvy.

Podle předkresleného vzoru lze stavět kameny do výšky, plochy, podle barev a počtu. Činnost je vhodná pro mladší děti, kameny jsou zajímavé na hmat.

Již v předškolním věku se děti seznamují s doplňkovými barvami. Tady jsou dvě – fialová a oranžová, ve výrazné formě.

Rozlišování podle velikosti nebo barvy – vytváří se skupiny.  Pojmy velký, menší, nejmenší; malý, větší, největší a rozlišování podle počtu. Kameny jsou v jedné barvě v počtu do 6.

Vhodné úkoly: Dej červený kámen zapřednapod modrý kámen, dej dva modré na dva žluté, ubíráme ze skupiny a počítáme, vyber všechny nejmenší kameny, apod.

Vyzkoušené nápady pro učitelky

  • Doplněk pro různé typy artefiletiky – výtvarné výchovy, apod.
  • Kameny mohou označovat např. cíle v TV, mohou vyznačit dráhu běhu s vyhýbáním, podle barvy se mohou určovat i družstva, apod.

Rozvíjení fantazie a interpersonálního cítění dětí, relaxace:

Děti v kruhu, před sebou mají čtvrtku. Na signál si mohou vzít z hromádky uprostřed jeden kámen položit na čtvrtku, pak společně druhý a přiložit k prvnímu v jakékoliv pozici. Dobře si prohlédnout, případně změnit polohu kamenů. Další kámen se přikládá, (dát dětem dost času na rozmyšlení kam kámen položit, případně na změnu!), lze se projít dokola a podívat jak to mají kamarádi, zda někdo preferuje jednu barvu, případně prostorové utváření. Jen konstatujeme, co vidíme a nijak nehodnotíme.

Další kámen  vytváří skupinu, děti ke své fantazii mají již vybudovaný vztah. Pokládáme tolik kamenů, kolik máme k dispozici – je vhodné při větším počtu dětí mít víc kamenů.  Posledním úkolem je výběr jednoho kamenu ze své hromádky pro kamaráda. Jeden po druhém darují jeden svůj kámen do kompozice svého kamaráda. Sledujeme: dostali všichni kámen? Proč zrovna tenhle kámen? Protože ho já nechci nebo protože se kamarádovi hodí?

Čas na konečnou úpravu kompozice. Fantazii nechat na místě po nějakou dobu, nerušit kompozice hned. Děti prožívají zajímavé pocity, které se v nich vytvořily, mluvíme o pocitech. Kameny neuklízíme házením do krabice, ale odkládáním ze svého papíru.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:
 
Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.